СХЕМА ПОГЛИБЛЕНОГО АНАЛІЗУ
УРОКУ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
І. Цілеспрямованість уроку
1. Визначити практичну,
виховну, розвиваючу, загальноосвітню цілі уроку. 2. Встановити відповідність
цілей уроку його місцю ситуативно-тематичному циклі, типу уроку та етапу навчання.
II. Структура та зміст уроку
1. Перерахувати етапи уроку.
2. Співвіднести їх послідовність і розподіл у
часі поставленими цілями та віковими особливостями учнів конкретними умовами
навчання.
3. Дати детальну характеристику
зафіксованим етапам уроку
А) Початок уроку;
–
визначити форму проведення та оцінити мотиваційний потенціал і відповідність
віковим особливостям і рівню мовної підготовки учнів;
–
сформулювати навчальні завдання початку уроку та визначити їх зв'язок з
цільовою установкою уроку;
–
встановити відповідність використаних прийомів поставленим цілям;
–
оцінити ефективність використаних засобів навчання;
– охарактеризувати мовленнєву
поведінку вчителя.
Б) Основна частина уроку (з
урахуванням наявності конкретних ланок уроку):
а) подача нового мовного матеріалу:
–
визначити адекватність прийомів навчання етапам формування мовленнєвих навичок,
труднощам засвоєння даного матеріалу і рівню підготовки учнів;
–
оцінити вмотивованість та мовленнєву спрямованість подачі мовного матеріалу,
забезпечення мовленнєвої та розумової активності учнів;
–
назвати використані прийоми поточного контролю та оцінити їх адекватність
поставленим цілям;
–
визначити виховний, освітній, розвиваючий потенціал використаних прийомів та їх
відповідність віковим особливостям учнів;
– оцінити мовленнєву поведінку
вчителя;
б) активізація дій учнів у
використанні мовного матеріалу:
– встановити відповідність
мовленнєвих одиниць та послідовності вправ етапам формування мовленнєвих
навичок;
–
визначити співвідношення мовних і умовно-мовленнєвих вправ та оцінити його
раціональність з урахуванням труднощів засвоєння мовного матеріалу;
–
оцінити вмотивованість і мовленнєву спрямованість тренування;
–
визначити прийоми активізації роботи всіх учнів та оцінити їх ефективність з
урахуванням вікових особливостей учнів;
–
встановити зв'язок урочного тренування з виконаним домашнім завданням, оцінити
ефективність форм його перевірки;
–
назвати використані допоміжні засоби навчання, оцінити їх ефективність та
відповідність віковим особливостям учнів і рівню їх підготовки;
–
визначити прийоми поточного контролю та оцінити їх адекватність поставленим
завданням;
–
визначити виховний, розвиваючий, освітній потенціал використаних прийомів
навчання;
– оцінити мовленнєву поведінку
вчителя;
в) практика учнів у
спілкуванні:
–
оцінити вмотивованість та ситуативну забезпеченість іншомовного спілкування
учнів;
–
визначити відповідність методичних прийомів етапам розвитку мовленнєвих умінь;
–
назвати прийоми активізації роботи всіх учнів;
–
визначити адекватність прийомів контролю його об'єктам;
–
встановити зв'язок урочної роботи з виконаним домашнім завданням та оцінити
ефективність форм його перевірки;
–
визначити виховний, розвиваючий, освітній потенціал використаних прийомів
навчання;
– оцінити мовленнєву поведінку
вчителя;
В) Завершення уроку
–
оцінити своєчасність і чіткість пояснення домашнього завдання, його
підготовленість проведеним уроком і мотивуючий потенціал;
–
визначити забезпеченість усвідомлення учнями досягнутого рівня практичного
володіння мовою;
– оцінити об'єктивність
виставлених оцінок, їх мотиваційний і виховний потенціал.
III. Результативність уроку
1. Визначити ступінь успішності
виконання плану уроку.
2. Встановити відповідність
досягнутого на уроці рівня сформованості мовленнєвих навичок та умінь і
поставленим цілям.
IV. Рекомендації щодо
удосконалення уроку.
Залежно від результатів уроків
сформулюйте конкретні поради щодо:
–
поліпшення вибору методичних прийомів навчання;
–
забезпечення вмотивованості і мовленнєвої спрямованості вправ;
–
вдосконалення організаційних форм уроку;
–
раціональність використання допоміжних засобів навчання;
– поліпшення мовленнєвої
поведінки вчителя.
|